منتدى الزرقاء
Teach Learning Strategies 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا Teach Learning Strategies 829894
ادارة المنتدي Teach Learning Strategies 103798
منتدى الزرقاء
Teach Learning Strategies 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا Teach Learning Strategies 829894
ادارة المنتدي Teach Learning Strategies 103798
منتدى الزرقاء
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الزرقاء

منتدى تربوي عام وشامل
 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
*** منتدى الزرقاء يرحب بضيوفه الكرام نتمنى ان تستفيدوا وتفيدوا ولا تبخلو بمساهماتكم *** الجديـــــــــــــــــــــــــــــد *** كيفية التسجيل في منتدى الزرقاء *** برنامج يحسب الراتب الجديد *** **** *** **** حوليات 2012 جريدة الشروق .... منتدى بكالوريا *** وثائق مستشار التربية .... منتدى مستشاري التربية *** قصة فتاة تأخرت فى الزواج ( أكثر من .... منتدى الفيس بوك *** العلماء المسلمون-الحضارة الإسلامية والعلم- الجزيرة الوثائقية .... منتدى اليوتيب *** لمن يبحث عن وظيفة *** قرص اللغة العربية رابعة متوسط *** قرص اللغة الفرنسية رابعة متوسط *** قرص اللغة الانجليزية رابعة متوسط *** مجلة المعرفة عدد 573 *** مجلة ناشيونال جيوجرافيك..العدد التاسع باللغة العربية *** حوليات بكالوريا جميع الشعب ادب عربي *** تسيير الصفقات العمومية *** مذكرات السنة رابعة متوسط *** أسئلة مسابقة رمضان للاطفال *** حلول تمارين الكتاب المدرسي علوم طبيعية و حياة 4 متوسط *** مجلة الموفق حوليات رياضيات س4 ***
منتدى الزرقاء يرحب بكم

 

 Teach Learning Strategies

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
محمد حبة
عضو مهتم
عضو  مهتم



ذكر عدد الرسائل : 16
العمر : 68
المزاج : أ ت م
العمل / المادة للأساتذة : هادئ
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 12/11/2007

Teach Learning Strategies Empty
مُساهمةموضوع: Teach Learning Strategies   Teach Learning Strategies Emptyالثلاثاء 5 فبراير 2008 - 21:04

The most efficient strategy to inculcate to a learner is to teach him / her “how” to get access to knowledge. One of these strategies is: - Using the dictionary.

This very important task is needed anywhere and anytime.

What does a learner really need to be taught?

- How to use this tool correctly and efficiently.

What is our objective?

- Develop his sense of research.
- Guide him to variety and richness of resources.
- Autonomy and personality development.

The Best Source of Words

There are many ways that a person can find out about words. The best known way to find out about a word is to use a dictionary. What are some of the things you find out when you use a dictionary?
What if you don't know how to spell a word and you have to look it up??

Spelling Meaning Pronunciation Synonym.

In order to achieve some of these objectives, a special training is needed. The training should be at the reach of the learners. It should be repeated as well.

What do we want to achieve in the training?

There are several important things we should want to achieve in the training. We need to
· train the students to understand what is in the dictionary, where to find it and how it can help them.

· ensure they know how to use the dictionary so that they can use it successfully every time.
· ensure the students are confident dictionary users.
· ensure the students understand when they should, and should not, look in the dictionary.

Training in the use of any dictionary will be easier if all the students have the same dictionary. This is not always possible, but if the students have not bought a Learner Dictionary, the teacher should suggest the whole class or group get the same dictionary so that training will be smoother. Alternatively, the school may buy class sets, one for every two or three students, which can be shared between classes.

A- Encourage the learners to recycle and learn the English Alphabet: in order and at random as well.
B- Find a way to make learners practise more and more outside the school.


C- Start with the alphabetic order of letters, then shift to the one of words:

Possible instruction: Put the words in the correct alphabetical order: am / bat / book / are / a / be / car / do / get / five…

It is highly recommended to encourage feedback.

Look in the dictionary for the correct Pronunciation and Phonetic Transcription:

A- Recycle the Phonetic Symbols.

B- Straightfully put the learners into practise by choosing activities at the level:



Move gradually according to the progress of the files in the official syllabus and suggest words contaning already studied symbols.



e.g File 1.


1/ Find the Phonetic Transcription of the following words:

Suggested words:



Fed neat beast set head bit list


Of course, you’ll clearly notice that the target sounds are:


red / red/ read / ri:d/ rid / red/



2/ Look in the dictionary and find the silent letters in the following words:

Listen knee calf sign wrote



3/ look in the dictionary and find how the final ED is transcribed in the followibg words:



Painted kissed lived added



Learners will practise that it is:



/t/ /d/ /id /

I believe that if the work is done smoothly, many of the learners will acquire not only how to use a dictionary, but much self-confidence and sense of achievement.


Just do it.


عدل سابقا من قبل محمد حبة في الجمعة 31 أكتوبر 2008 - 20:25 عدل 1 مرات (السبب : correct mistakes)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Brezina
عضو جديد
عضو جديد



ذكر عدد الرسائل : 7
العمر : 57
البلد : Algérie
المزاج : Calme
العمل / المادة للأساتذة : Anglais
الولاية : Bayadh
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 17/05/2014

Teach Learning Strategies Empty
مُساهمةموضوع: رد: Teach Learning Strategies   Teach Learning Strategies Emptyالسبت 17 مايو 2014 - 21:29

شكرا جزيلا اخي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
Teach Learning Strategies
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» flash learning

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الزرقاء :: منتديات التعليم والتربية :: منتدى الأستاذ :: قسم المتوسط :: منتدى اساتذة الأنجليزية متوسط-
انتقل الى: